dimecres, 22 de novembre del 2017

Lliçó 4. "A mi el que em va passar llegint la vostre novel·la és que em vaig enamorar de la Colometa." Joan Sales


Problemes físics i mentals sumats, en contrapunt a una situació alegre, de festa.

La Isabel m’havia demanat de no faltar a l’assaig d’avui al Montclar. El esbart Gresol tenia una actuació a l’envelat de la plaça del Diamant i aquesta nit, el mestre escolliria la parella que ballaria “La Morisca”. Vaig arribar d’hora a l’assaig i la Isabel va voler que em possés la faixa per ballar més segur i ella mateixa em va ajudar a enrotllar-me-la a la cintura. Assegut, esperant a començar l’assaig, vaig fer el pitjor que pots fer quan t’espera un examen a l’endemà i és anar-te preguntant:  i si surt aquest tema que contestaré? I si en surt aquell altre? Ai mare meva! No tinc hores per a repassar tot el que em sembla que vaig fluix.

El mestre ens va cridar a la Isabel i a mi per assajar “La Morisca” i al aixecar-me ja vaig sentir que la faixa no estava tan forta com quan ens la lligàvem entre els nois. Vàrem començar amb el galop per col·locar-nos al punt de sortida i tot seguit les tretze tirades de 8 compassos. Encara no havíem acabat la segona tirada que ja notava la faixa fluixa i el cap no parava d’anar equacions amunt i avall. La Isabel amb va prémer  la mà com dient: estigues per la feina, home! I jo entre la faixa i l’examen anava ballant fins arribar a l’última tirada on vaig poder posar la mà a la cintura i fer el galop final i sortida de l’escenari, quan la faixa va anar definitivament a terra.


Al següent diumenge, la Isabel i jo ballàvem “La Morisca” a l’envelat de la plaça del Diamant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada